راه اندازی سریع

روتیتر: در همايش معاونين راهداري سراسر كشور تاكيد شد:
لزوم بازنگري در اجراي وظايف و نقش‌هاي اصلي معاونين راهداري و حمل و نقل
روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي
1398/03/26
درگردهمايي سراسري معاونان راهداري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي بر لزوم بازنگري در اجراي وظايف و نقش‌هاي اصلي معاونين راهداري و حمل و نقل جاده‌‌اي استان‌هاي سراسر كشور در راستاي ارتقاي بهره‌وري در بخش تأكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مهران قرباني عضو هيات عامل و معاون حمل ونقل سازمان با اشاره به اين مطلب افزود: مسئوليت سنگيني جابه‌جايي كالا و مسافر و نگهداري راه‌ها برعهده اين بخش مي‌باشد.با افزايش وظايف و مسئوليت‌ها در استان‌ها، نقش و تعهدات مديران و معاونين هم‌ افزايش مي‌يابد،‌كه نيازمند تعريف وظايف جديد و به  كارگيري نيروهاي متخصص و توانمند در اجراي اين وظايف است.
معاون حمل و نقل اظهار داشت:
چالش‌هاي موجود در بخش حمل و نقل جاده‌‌اي، بايد به عنوان فرصت‌هايي نگريسته شود كه نيازمند مطالعه، بررسي و ارايه راهكارهاي مؤثر بوده و در صورت اجراي برنامه‌ها، قطعاً بهره‌وري در بخش، ارتقا  پيدا مي‌كند.
وي با اشاره به اين كه راهداران علاوه بر بازديد علائم و راه‌ها، مي‌بايست به مشكلات تردد وسايل‌نقليه و ايمني هم توجه داشته باشند، افزود: رسيدگي به اين مشكلات و رفع عيب و نقص‌هاي جاده‌اي، نقش قابل توجهي در ارتقاي ايمني جاده‌‌اي و كاهش سوانح جاده‌اي دارد و موجبات رضايت‌مندي مردم و هم‌وطنان را در بردارد.

تأکید معاون برنامه ریزی بر مدیریت کاهش هزینه ها

خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اعتبارات اندک سال جاری ضروری است، مدیریت در نگهداری ماشین آلات راهداری، آموزش مسئولان ماشین آلات استان ها و شهرستان های زیر مجموعه و اپراتورها  جهت مدیریت کاهش هزینه ها  برای سرویس دهی و  بهره برداری بهتراز ماشین آلات راهداری در دستور کار قرار گیرد.  
وی با اشاره به اهمیت فعالیت مستمر گشت های راهداری برای کاهش هزینه های نگهداری راه ها خاطرنشان کرد: در محدوده زمانی باقی مانده تا آذر ماه، فرصت مناسبی است تا تنظیم بستر رودخانه ها انجام شود و همچنین تخریب های درواسیون و تخریب ابنیه فنی که به واسطه سیلاب ایجاد شدند، ترمیم شود که این امر نیاز به تعداد قابل توجهی ماشین آلات راهداری دارد که از سوی دفتر بحران و تجهیز ماشین آلات تأمین خواهد شد. 
مقبلی با بیان این مطلب که استفاده از علم تثبیت در روسازی و زیر سازی راه ها  کمک شایانی به مدیریت هزینه ها می کند، افزود: با توجه به خاک های ریزدانه رسی در کشور مشکلات زیادی در پایداری بستر پروژه های عمرانی وجود دارد که نیازمند تثبیت قبل از ساخت و ساز می باشد و ضروری است آموزش لازم به پیمانکاران و مدیران راهداری در این خصوص ارائه شود که در این خصوص سه استان به عنوان پایلوت انتخاب شده اند که مقرر است  کار تثبیت خاک با حداقل ضخامت خاک  با آهک و سیمان را  انجام دهند . 
معاون برنامه ریزی سازمان اظهار داشت: برای برقراری ارتباط بیشتر و مؤثرتر، کارگروهی متشکل از حوزه راهداری، حمل و نقل و معاونت منابع انسانی،پشتیبانی و رفاه در استان ها تشکیل خواهد شد تا مسائل و مشکلات استان ها مطرح و از سوی ستاد پیگیری لازم انجام شود.  
وی با اشاره به کمبود اعتبارات در سال جاری اظهار داشت: بهره گیری از خدمات وکلا یا قضات مطلع جهت دفاع از پرونده های تصادفات و حضور مدیران حقوقی در کنار مسئولان ایمنی آگاه به مسئولان فنی در دادگاه ها می تواند از صدور احکامی که در مواردی منجر به برداشت مالی می شود، پیشگیری کند که این امر نهایت، منجر به کاهش هزینه های سازمان می شود. 
 براساس اين گزارش در همايش سراسري معاونان راهداري سازمان در خصوص ارسال ليست ماشين‌آلات فعال فاقد GPS جهت برنامه‌ريزي به منظور نصب GPS اصلاح اطلاعات در سامانه CMMS و به روزرساني دقيق اطلاعات ماشين‌آلات در سامانه نظارت و كنترل لازم بر گشت‌هاي راهداري، تشكيل كارگروه فرعي مديريت بحران و كميته پدافند در اداره‌كل و هرستانها،تعيين كارشناس خبره آموزش ديده جهت ارائه آمار خسارت‌هاي وارده به يرساخت‌هاي اداره‌كل در حوزه مديريت بحران و ماشين آلات مورد بحث و بررسي قرار گرفت و جهت اجرا، مصوب شده و به استان ها ابلاغ شده است. 
اين گزارش حاكي است در حوزه ابنيه فني راه ها مصوب شد باتوجه به محدوديت منابع اعتباري در حوزه نگهداري ابنيه، مقرر گرديد كه دو برابر اعتبار ابلاغ شده به استانها از منابع استاني و يا امكانات در اختيار نسبت به ساماندهي و نگهداري ابنيه اقدام نمايند و باتوجه به اوضاع مساعد جوي نسبت به ساماندهي و دريوسيون پلهاي بزرگ اقدام و گزارش آن را به طور مرتب به دفتر مرتبط ارسال نمايند.
گفتني است استفاده بهينه و به هنگام از كليه امكانات، ماشين‌آلات و نيروها جهت فعاليت در شبكه كريدورهاي اصلي با اولويت چاله، لكه‌گيري در خرابي‌هاي شديد، بكارگيري و ولويت‌دهي به گزينه‌هاي پيش‌گيرانه كم‌هزينه،در شبكه‌ راههاي اصلي و فرعي چاله وجود نداشته باشد،‌برنامه‌ريزي جهت تشكيل تيم تخصصي چاله‌گيري، با نظارت دقيق و اهتمام جدي و تهيه پلان لكه‌گيري ،توجه جدي بر اجراي سياستهاي ابلاغي از سوي سازمان و اقدام به‌موقع جهت جذب اسناد، قير و تهاتر بانكي،بكارگيري گزينه‌هاي كم‌هزينه در نگهداري در راههاي فرعي و روستايي با الويت (نوكرسيل و  RAP (تراشه آسفالت، ...)، توجه ويژه به تدقيق آمار و اطلاعات ارسالي خصوصاً در راههاي فرعي و روستايي به جهت برنامه‌ريزي و اولويت براي پروژه‌ها از رويكرد موارد مطرح در اين اجلاس  و مصوبات بود كه مقرر شد براي اجرا به استانمها ابلاغ شود.  

http://rmto.ir/NewsAttach/2-22-03-98.jpg
پرینت خبر Convert to PDF