راه اندازی سریع

اولویت در محور پلدختر تسریع در دسترسي مردم به راه است
روابط‌عمومي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان لرستان
1398/04/11
عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان در نشست با تعدادی از سرپرستان، سردبیران و خبرنگاران دفاتر خبرگزاری های رسمی در استان گفت: درپی سیل فروردین ماه خسارتهای زیادی به زیرساخت های استان وارد شد که بیشترین خسارت به میزان یکهزار و 130 میلیارد تومان در بخش نگهداری راه بود. شرفی با بیان اینکه سیل یک سوم راههای استان به میزان دو هزار و 500 کیلومتر را تحت تاثیر قرار داد، افزود: قطع راه ارتباطی 870 روستا، تخریب 600 کیلومتر راه، دیوار حائل، ابنیه فنی و ... به علت اشباع، روان شدن و جابجایی لایه های خاک به میزان 400هزار تا 1.5 میلیون مترمکعب، رانش زمین در آزادراه و الیگودرز و فرونشست زمین در نورآباد از خسارتهای سیل فروردین 98 در استان بود. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: در این شرایط با مشکلاتی که مردم داشتند اولین اداره ای که توانست راه را از مسیر آزادراه به دهلیج باز کند، راهداری بود و بعد از آن محورهای پاعلم و معمولان در کمترین زمان ممکن باز شد. وی تلاش شبانه روزی نیروها و امکانات لرستان و 19 استان معین را مورد تقدیر قرار داد و گفت: حضور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سبب شد حمایت خوبی از استان داشته باشند و با تقسیم کار در محورها در حداقل زمان ممکن بازگشایی محورها انجام شود. شرفی با بیان اینکه محور پلدختر در 17 نقطه به طول 48 کیلومتر کاملا تخریب شده بود، اظهار کرد: توقع نداشتیم راهها به این سرعت بازگشایی شود کاری که حداقل باید سه ماه طول می کشید. وی گفت: انتقال، مونتاژ و نصب 10دستگاه پل بیلی و خرپایی بزرگ در بیشه، شاهیوند، سبزوار، چم دیوان، زیودار، کلات زیودار، چم شهران، دوآب و بابازید که در این رابطه رکورد کشور را کاهش دادیم بدون نقدینگی با همت استانها و تلاش شبانه روزی پیمانکاران محقق شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان درخصوص اعتبارات گفت: خسارتها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام شده، با پیگیری های انجام گرفته 700 میلیارد تومان برای واریانت جدید و 250 میلیارد تومان برای بازسازی و ترمیم محور قدیم پلدختر در حال تصویب است اما تاکنون هیچ گونه اعتباری از محل عمرانی، سیل و بحران ابلاغ نگردیده است در حالی که بیش از یکصد میلیارد تومان از توان ماشین آلات و امکانات سازمان راهداری هزینه شده است اما برای ادامه کار و انتخاب مشاور و پیمانکار خبره نیازمند اعتبار هستیم. شرفی با بیان اینکه اجرای واریانت جدید محور پلدختر -خرم آباد به معاونت ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است، اظهار کرد: محور جدید با رویکرد حفظ مسیر ارتباطی معمولان و راه دسترسی روستاهای مسیر ایجاد می شود اولویت در راه پلدختر مردم هستند که در سریعترین زمان به راه برسند. میثم قدمی معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در ادامه این نشست به بیان ناگفته های سیل پرداخت واظهار داشت در دوسال اخیر به طور پیاپی موفق به کاهش تلفات شده ایم. قدمی از رسانه ها خواست با نقد منصفانه راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان را یاری نمایند.
http://www.rmto.ir/news1396/_w/6d89d4bfdcba49a7a933eb77c986acb4_JPG.jpg
پرینت خبر Convert to PDF