بهره برداری از چندین پروژه مهم حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان اصفهان
روابط عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي
1396/07/20

با حضور وزیر راه و شهرسازی ،  معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، استاندار و جمعي از مسئولين محلي استان اصفهان چندین پروژه مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه سامانه توزین در حین حرکت(wim) واقع در محدوده پاسگاه پلیس راه بادرود-اردستان در خصوص اهمیت استفاده از سامانه های الکترونیک در  مدیریت نوین  اظهار داشت : با به کار گیری سیستم های نوین می توان در افزایش بهره وری و کارآیی کشور تحول ایجاد کرده و زمینه ای برای  کاهش  هزینه ها فراهم کرد.
 وی با اشاره به نصب دوربین های ثبت تخلف به عنوان یکی از  سامانه  های الکترونیک بر نقش موثر نصب و راه اندازی این قبیل سامانه ها در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای تاکید کرد و گفت : در سامانه سپهتن نيز  با توجه به کنترل بارنامه ،مبدا و مقصد ناوگان نیز برای جلوگیری از تخلف و اعمال قانون و عبور و مرور تحت کنترل و نظارت می باشد.
دكتر آخوندی در رابطه با سیستم توزین در حین حرکت اضافه کرد: این سیستم بدون مزاحمت در تردد وسایل نقلیه ،توزین در حین حرکت را انجام می داده و اطلاعات کامل و جامع را در اختیار قرار می دهد و تا کنون حدود ۶۵ قرارداد اجرای پروژه WIM منعقد شده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی با بیان این که هم اكنون در استان اصفهان چهاردستگاه  سیستم توزین در حال حرکت(WIM )موجود است،خاطرنشان کرد:   براي اولين بار است که در کشور سامانه هوشمند توزين در حين حركت (WIM) توسط  شركت بومي و دانش بنيان طراحي شده است که در مقايسه با نمونه های خارجي مبلغي بالغ بر 500 ميليون تومان صرفه جويي ارزی در بر داشته است، در واقع می توان گفت این سامانه با بهره گیری از تکنولوژی بومی به صورت نيم بهااجرا گرديده است.
بر اساس این گزارش خصوصيات ذاتي سیستم توزين در حين حركت،تعيين تخلف سرعت ،تعداد تردد و بار محوري جهت جلوگيري از اضافه بار وآسيب هاي احتمالي به جاده ها می باشد.
این گزارش حاکی است مشابه اين سامانه هوشمند به صورت سيستم هاي كوارتز است که در سيستم جديد بومي، عمر مفيد و دقت وصحت داده ها بيش از پنج سال مي باشد كه باتوجه به صرفه اقتصادي، بومي سازي و پشتيباني به هنگام سيستم توزين در حين حركت و وجود تجهيزات داخلي مي تواند تا پنج سال ماندگاری داشته باشد و مدام بروزرسانی شود.
 بر اساس این گزارش در این سفر مهندس داود كشاورزيان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نيز در اين سفر پروژه روکش آسفالت محور اردستان-نایین به طول ۲۴ کیلومتر و چند پروژه ديگر مربوط به روکش آسفالت راه های استان اصفهان به طول۱۸۲ کیلومتر را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.
بر مبنای این گزارش در ادامه این سفر مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی  با مسئولين تشكلهاي صنفي حمل و نقل جاده اي استان اصفهان دیدار و گفتگو كرد .

http://rmto.ir/NewsAttach/19-7-96.jpg
پرینت خبر PDF